Beyonce i jej strategia biznesu
Inspiracje

Beyonce i jej strategia biznesu

Beyonce i jej strategia biznesuBeyonce i jej stategia biznesu

Każdy z nas tak ma, że non stop wyznacza sobie cele, działa mniej lub bardziej skutecznie, myśli, marzy. Zapewne nie raz i nie dwa wszyscy wyznaczyliśmy sobie cel, cele, których w rezultacie nie udało nam się zrealizować. Każdy z nas ma zapewne dość długą listę takich przypadków.

Beyonce i jej strategia biznesu. Daniel Wesley, przedsiębiorca z dyplomem z medycyny nuklearnej, ma własny sposób na to, by rzeczywiście robić to, co sobie założył. Jaki? Otóż nikomu nie mówi o swoich planach ani słowa.- Nigdy nie rozmawiam na temat projektów biznesowych ani z rodziną, ani nawet z najbliższymi przyjaciółmi. A o tym, że chcę zrzucić kilka kilogramów czy zaoszczędzić pieniądze nie mówię absolutnie nikomu – deklaruje Wesley. Tłumaczy, że nie robi tego, bo gdy mówimy o celach, jakie sobie wyznaczamy, wysyłamy mózgowi sygnał, że one już zostały zrealizowane.

Co pomyśli sobie mózg

Badania dowodzą jasno, gdy mówimy głośno o naszych celach i planach, zmniejszamy w ten sposób szansę na to, że je rzeczywiście zrealizujemy. Gdy o tym opowiadamy komukolwiek, odczuwamy niemal natychmiastową ulgę, porównywalną z ulgą jaką czujemy gdy cel zostanie osiągnięty. To uczucie satysfakcji nasz mózg odczytuje jako zadanie wykonane, a nasza motywacja spada. Jedyną radą na to jest zastosowanie odwróconej strategii czyli – milczenie. Spójrzmy na Beyonce.

Beyonce i jej strategia biznesu. Ktoś powie – a co Beyonce ma wspólnego z celami i naszym mózgiem. Otóż gwiazdy muzyki, takie jak Ona czy zespół Radiohead, od pewnego czasu zaskakują swoich fanów i wydają nowe albumy bez wcześniejszych zapowiedzi. Wymaga to ogromnej dyscypliny od samych artystów, a także całego sztabu ludzi z nimi pracujących. To także pewnego rodzaju sprytne i skuteczne zagranie marketingowe, które ma zwiększyć sprzedaż. Jednak taka strategia powoduje też, że nikt i nic nie rozprasza ich podczas pracy nad nowym materiałem, która jest przecież pracą twórczą, wymagającą maksymalnej koncentracji.

Kluczem jest skromność

Beyonce i jej strategia biznesu. Oczywiście by przetestować strategię gwiazd muzyki pop, nie musimy od razu wydawać płyty. Zaszczep ten sposób na swoje podwórko i do swojej branży. Jeśli zależy ci na tym, by osiągnąć to, co sobie zaplanowałeś, rób to krok po kroku, stroń od mediów społecznościowych – naprawdę nie musisz się chwalić każdą rzeczą.

 

Koncert przedsięwzięcie biznesowe Ed Sheeran w Warszawie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *