Dbaj o rozwijanie samokontroli pracowników – W szczególności menagerów
Wiele badań naukowych potwierdza, że osoby, które mają wyższy poziom samokontroli jedzą w zdrowszy sposób, rzadziej sięgają po używki i budują trwalsze przyjaźnie. W pracy liderzy dbający o swoją samokontrolę wykazują skuteczniejsze metody przewodzenia – są inspirujący i pobudzają swoich współpracowników intelektualnie. Ale co zrobić, gdy ludziom brakuje samokontroli w pracy? Zapraszam do lektury artykułu – Dbaj o rozwijanie samokontroli pracowników.
Dbaj o rozwijanie samokontroli pracowników – Przykład
O samokontroli musimy myśleć jak o sile fizycznej: jest ograniczona, zużywają ją rozmaite zadania (np. gra w koszykówkę), a ciągły wysiłek może negatywnie wpłynąć na nią w przyszłości. Chyba, że ją odnowimy, tak jak zasoby energii fizycznej.
Wielu pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, zmuszają się do uśmiechu, aby zakryć prawdziwe uczucia. Jest to czasem wskazane (każdy z nas miał kiedyś niesfornego klienta), ale taka samokontrola używana przez dłuższy czas sprawa, że pracownik ma problemy z uregulowaniem interakcji z szefostwem – częściej kłamią i są opryskliwi. Samokontrola jest bardzo ważna, ale musimy pamiętać o jej odnawianiu. Jeżeli nasz pracownik miał zmagania z ciężkim klientem, dajmy mu pół godzinki przerwy. Zaprocentuje to dla nas.
Negatywnym przykładem braku samodyscypliny u pracowników są opryskliwe pielęgniarki, które nieprzyjemnie odnoszą się do pacjentów. Również Panie księgowe, które nie posiadają zbyt wiele samodyscypliny są skłonniejsze do oszustw.
Dbaj o rozwijanie samokontroli pracowników – Metody
My jako pracodawcy, nie chcemy się interesować pojedynczymi jednostkami w naszej działalności. Zatrudniamy menagerów. Kluczowymi czynnikami, na które powinniśmy zwracać uwagę, aby nasz pracownik zarządzający mógł rozwijać swoją samokontrolę jest:
– Sen! Jeżeli nasz menager będzie miał zbyt dużo godzin w pracy, niestety może to skutkować obniżeniem standardu jego pracy. I będzie to nasza wina.
– Pamiętajmy, że „obsługa z uśmiechem” nie zawsze popłaca. Zaufajmy naszym pracownikom. Nie każdy klient zasługuje na podręcznikowe traktowanie.
– kreujmy kulturę, która nie zachęca do negatywnych zachowań w chwilach ograniczonej samokontroli.
– zalećmy ponowny przegląd obowiązujących zasad organizacyjnych i wykreślmy te, które ograniczają samokontrolę pracowników.
One thought on “Dbaj o rozwijanie samokontroli pracowników – W szczególności menagerów”