Witaj 2018!
Nowy Rok, nowe cele, świat pędzi do przodu, a czy Twoja firma nadąża za zmianami? Jakie są Twoje cele zawodowe na 2018? Postanowienia, cele, plany, dążenia… Internet huczy od artykułów na ten temat, a znajomi pytają z podstępnym uśmiechem: „jak Twoje postanowienia noworoczne?”.
Blue Monday za nami – najbardziej depresyjny dzień w roku, w którym zdajemy sobie sprawę, że wiele postanowień noworocznych wzięło w łeb. Ale przecież cele stawiamy sobie nie tylko na przełomie roku!
Content marekting – co to jest?
W skrócie polega to na tym, że zyskujesz zainteresowanie klientów publikując merytoryczne i przydatne treści. Możesz je umieszczać na swoim blogu, stronie lub w portalach. Budujesz tym samych zaangażowanie dwóch stron – promotora treści i odbiorców. Content marketing przyjmuje formy np. poradników, artykułów sponsorowanych, artykułów eksperckich, ebooków czy webinarów.
Content marekting – korzyści?
Content marketing wpływa pozytywnie na wizerunek marki oraz buduje widoczność Twojej firmy w wyszukiwarkach. Google promuje dobry content, a to wpływa na pozycjonowanie Twojej strony.
Co się stało z Facebookiem i dlaczego Content marketing?
Większość marketerów mówi o tym, że content marketing to jeden z głównych trendów 2018 r. Spadające zasięgi stron firmowych na Facebooku (więcej o spadających zasięgach FB w TYM artykule), powodują, że firmy zaczynają się zastanawiać czy promowanie firmy w tym medium społecznościowym ma jeszcze sens? Moim zdaniem ma. Ale nie możemy go traktować jako jedyny kanał promocji firmy, a jedynie narzędzie do budowania zaangażowania.
Nie bez przyczyny wiele firm posiada na swoich stronach zakładkę bloga lub sekcję wiedzy. Pomaga to marce budować wizerunek eksperta, który wychodzi z pomocą i rada do czytelników, potencjalnych klientów. Oczywiście taką stronę trzeba nie tylko wdrożyć, ale też konsekwentnie rozbudowywać o kolejne treści. Korzyścią przy tworzeniu contentu jest wzrost ruchu organicznego.
Człowiek-orkiestra
Jeżeli jednak prowadzisz małą firmę, regularne tworzenie treści na swojego bloga może być nie lada zadaniem. Prawdopodobnie i tak ledwie odgrzebujesz się z maili, spotkanie goni spotkanie, a przy okazji załatwiasz sprawy w urzędzie. Nawet jeżeli zatrudniasz pracowników, są oni odpowiednio „zagospodarowani” i niekoniecznie wykwalifikowani w tworzeniu treści pod kątem pozycjonowania. W takiej sytuacji możesz zgłosić się do naszej redakcji ([email protected]) lub redakcji innego portalu, którego profil jest zgodny z profilem Twojej firmy. Publikacja treści na portalu zwiększa Twoją widoczność w sieci i pomaga budować wizerunek eksperta. Jeżeli masz do przekazania merytoryczne, wartościowe treści, może być to dla Ciebie bardzo efektywna (u nas bezpłatna) reklama. Nie chodzi tu o bałwochwalcze, firmocentryczne treści, ale przydatne Czytelnikowi artykuły.
Strategia
Możesz zyskać wszystko, nie tracąc nic – spróbuj wysłać swój pierwszy (a może kolejny?) tekst, czy to na swój blog czy na portal. Daj się znaleźć i podziel się swoją wiedzą. Działaj na kilku płaszczyznach:
- postuj w social mediach, ale przestań uważać Facebooka za Twoje jedyne źródło promocji (powinien służyć bardziej do budowania społeczności, a nie sprzedaży – no, chyba że masz spory budżet)
- twórz treści na bloga, portale
- buduj bazę e-mailową (to dalej ma sens!)
- wydawaj elektroniczne publikacje, np. e-booki
- twórz treści wideo.
Podsumowując, dlaczego warto postawić na content marketing w 2018 r.?
- jest nieinwazyjny i wyszukiwany przez samych użtkowników
- buduje profesjonalny wizerunek marki
- wpływa pozytywne na pozycjonowanie Twojej strony internetowej
- pozyskuje wartościowy ruch na swój serwis
- ma długą żywotność w sieci
Nie wiesz jak zacząć? Napisz do nas!
One thought on “Dlaczego warto postawić na content marketing w 2018 r.”