Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016
Inspiracje Lifestyle

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016. Nasza rodzima branża muzyczna podsumowała ostatni 2016 rok. I pomimo wielu narzekań naprawdę dobre wyniki zanotował nasz krajowy rynek muzyczny. Przychody ze sprzedaży muzyki w Polsce wzrosły o 6,5 % w stosunku do 2015 roku.

Wartość polskiego rynku muzycznego w 2016 r. wzrosła o 6,5% w porównaniu do roku ubiegłego, osiągając, łącznie z prawami z synchronizacji i opłatami z tytułu publicznego odtwarzania muzyki poziom 350 mln zł. Wzrosła zarówno sprzedaż cyfrowa – o 17,58%, jak i sprzedaż fizyczna – o 4,87%.

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016

Łączna sprzedaż muzyki w formatach fizycznych i cyfrowych osiągnęła poziom prawie 250 mln zł, co daje wzrostu w porównaniu do roku 2015 o 7,85%.  Na rodzimym rynku nadal największą część stanowi sprzedaż fizyczna. Która osiągnęła wynik prawie 186 mln i stanowi 74 % udziału w ogólnej sprzedaży muzyki sprzedaży. Wartość ta daje naszemu krajowi w tym zakresie 12 miejsce na świecie. Systematycznie rosnąca sprzedaż muzyki cyfrowej osiągnęła poziom prawie 64 mln zł i 26 % udział w ogólnej sprzedaży muzyki.

Wśród formatów cyfrowych największy obrót w Polsce zagwarantowały serwisy streamingowe, ze wzrostem rok do roku o 27%, stanowiąc prawie 80% rynku cyfrowego. Na drugim miejscu znajdują się pobrania online. Pomimo spadku o prawie 20%, stanowią 12,41% rynku cyfrowego. Następne w kolejności są pobrania na telefony komórkowe – 8,15% rynku.

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016

Największy wzrost jeśli chodzi o nośniki fizyczne kolejny rok notują winyle. W 2016 r. wartość ich sprzedaży wyniosła ponad 15,5 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do roku ubiegłego o 29,11%. Co ważne, na krajowym rynku widoczny jest także wzrost udziału katalogu polskiego rok do roku o 20,44%, który stanowi obecnie 37 % sprzedaży fizycznej.

Jednak najbardziej rozwojowe są trendy w sprzedaży cyfrowej, nadal będzie rozwijał się streaming. Natomiast nie wiadomo w jakim stopniu, ponieważ odbywa się to różnie na różnych rynkach, inaczej jest w Polsce, a inaczej np. w Niemczech czy Norwegii.

Jedno jest jednak pewne, rozwój technologii zmienia i będzie zmieniał tworzenie i korzystanie z muzyki oraz jej dostępność dla słuchacza.

Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016
Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016

https://przedsiebiorcatostylzycia.pl/2017/09/19/beyonce-i-jej-strategia-biznesu/

One thought on “Sprzedaż muzyki w Polsce rok 2016”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *