Świat przewijamy palcem na ekranie smartfona. Informacji jest tak dużo, że nie poświęcamy im zbyt wiele uwagi, a tylko nieliczne komunikaty zatrzymają pędzący kciuk na dłużej. Stajemy się cywilizacją obrazu, a tworzenie skutecznych komunikatów wizualnych jest sercem strategii marketingowej marek. Jak stworzyć skuteczny komunikat wizualny, który przyciągnie uwagę Twojego odbiorcy? Zapraszam do przeczytania.
Na początek polecam Ci przeczytać TEN artykuł. Dowiesz się dlaczego warto traktować każdą grafikę jako element większej całości. Jest w nim również opisana definicja komunikatu wizualnego, od której warto wyjść do rozważań nad jego skutecznością.
Jak stworzyć skuteczną grafikę – CEL
Aby komunikat był skuteczny musisz w pierwszej kolejności wiedzieć co chcesz zakomunikować, jakie emocje chcesz wywołać i na jakie potrzeby odpowiedzieć.
Określ jaki jest główny cel tworzenia pojedynczego komunikatu. Czy chcesz:
- coś sprzedać,
- poinformować o czymś
- czy może wywołać emocje?
Najlepiej aby dana grafika realizowała jeden cel główny. Będziesz wiedzieć na czym najbardziej skupić uwagę. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy prawdopodobnie nie skupią się na kilku celach jednocześnie. To jasne, że w firmie chodzi głównie o to, by sprzedać, jednak w social mediach posty stricte sprzedażowe mają niewielkie zasięgi. W mediach społecznościowych budujesz relacje. Weź to pod uwagę przy planowaniu strategii marketingowej czy harmonogramu publikacji postów. Warto mieszać na fan page’u posty realizujące różne cele i obserwować ich statystyki.
Jak stworzyć skuteczną grafikę – spójność
Bazowanie na tych samych kolorach, najlepiej kojarzących się z Twoim logo, określenie używanych fontów, jednolity styl i ton obrazów sprzyja budowaniu profesjonalnego wizerunku. Tworząc grafiki w oparciu o swój własny „kodeks” (a może stworzoną Księgę Identyfikacji Wizualnej?) rozpoczynasz i kontynuujesz opowiadanie historii swojej firmy. Sprzyja to także zapamiętaniu marki, a w przyszłości zwiększa prawdopodobieństwo do skorzystania z oferty. Spójny wizerunek to także wizerunek profesjonalny, a z kolei to budzi zaufanie. Konsekwentne stosowanie się do przyjętych zasad również usprawnia codzienną pracę!
Jak stworzyć skuteczną grafikę – człowiek
Firmę tworzą ludzie – pokaż ich. Pokazanie realnego zaangażowania, pasji i miłości do pracy uwiarygadnia działania firmy i budzi emocje. A to właśnie buduje relacje w kanałach social media! Dziel się momentami z życia i pokazuj ludzi, którzy działają z Tobą. To właśnie twarz na grafice może skutecznie przyciągnąć uwagę Twoich odbiorców.
Więcej o tworzeniu grafiki – narzędziach i kompozycji, już wkrótce!