3 rzeczy, o których dziewczyny wchodzące w świat biznesu powinny wiedzieć
Inspiracje

3 rzeczy, o których dziewczyny wchodzące w świat biznesu powinny wiedzieć

3 rzeczy, o których dziewczyny wchodzące w świat biznesu powinny wiedzieć

dziewczyny wchodzące w świat biznesu
3 rzeczy, o których dziewczyny wchodzące w świat biznesu powinny wiedzieć

Czy faktycznie istnieje szklany sufit, czy też problem tkwi w mentalności kobiet – a może wszystkiego po trochu? Panie w biznesie często starają się zachowywać jak mężczyźni, gdy tymczasem ich siła tkwi w kobiecych cechach, takich jak uważne słuchanie, troskliwość czy kreatywność.

3 rzeczy, o których dziewczyny wchodzące w świat biznesu powinny wiedzieć. Koncentracja na wynikach, może być tak samo ważna, jak bycie empatyczną, ale też pewną siebie i asertywną. Jeśli jesteś młodą kobietą, dopiero wkraczającą w świat biznesu, warto byś zapoznała się z poniższymi radami, pochodzącymi od doświadczonych koleżanek, które osiągnęły sukces w roli przedsiębiorcy.

1. Mów otwarcie.

Natura zaprogramowała kobiety tak, aby dbać o dziecko, a nie skupiać się na sobie. Od dziecka uczona też byłaś skromności. Stereotyp hałaśliwego chłopca i cichutkiej dziewczynki to punkt wyjścia do wielu uprzedzeń, widocznych także na płaszczyźnie zawodowej. Co za tym idzie, nie potrafisz prezentować swoich zalet, nie wiesz, jak mówić o swoich potrzebach, jak prosić o podwyżkę, jak się wybić. Naucz się odpowiednich sposobów komunikacji. Bądź asertywna, szczera w odpowiedziach i śmiało wyrażaj swoje opinie. Sygnalizuj w firmie swoje osiągnięcia i nie umniejszaj efektów swojej pracy. Mów otwarcie o tym, czego pragniesz.

2. Nie używaj dwudziestu słów, jeśli wystarczy dziesięć.

Według raportu psychiatry Louann Brizendine statystyczna kobieta wypowiada średnio około 20 tys. słów dziennie, natomiast statystyczny mężczyzna około 7 tys. słów. Również w biznesie kobiety mają tendencję do używania większej liczby słów niż mężczyźni, co często rozmywa komunikat. Spróbuj używać o 25 procent mniej słów w rozmowach i wiadomościach e-mail niż zazwyczaj i zobacz, co się stanie. Nie spiesz się, gdy udzielasz odpowiedzi, strukturyzuj swoją argumentację. Zatrzymaj się na chwilę i powiedz „Trzema punktami, które chciałabym pokreślić są …” i trzymaj się ich. Bycie zwięzłą jest kluczem do bycia wysłuchaną.

3. Pieniądz nie jest brzydkim słowem.

W przypadku oferty dotyczącej tego samego stanowiska, w obawie przed byciem posądzoną o chciwość, zachłanność czy arogancję, kobieta będzie negocjować o mniejsze pieniądze niż mężczyzna. Mężczyźni mają odwagę rozmawiać o pieniądzach, przyznają, że temat ten jest dla nich ważny. Kobiety zaś, dziękują za bycie „wybraną” i odkładają słuchawkę. Trudniej im przychodzi, gdy mają „wycenić” swoją wartość i kompetencje zawodowe w pieniądzach. Z powodu tego, że postrzegają siebie przez pryzmat relacji z innymi, czują się też niekomfortowo podczas promowania swoich interesów, gdy może to być szkodliwe dla innych. Doskonal swoje umiejętności negocjacyjne. Niech negocjacje będą w Twoim stylu. Naucz się być gotową do podejmowania tematu wynagrodzenia, gdy nie jest zbieżne z Twoimi oczekiwaniami. Wiedz, że kwota, którą zaakceptujesz, stanie się punktem wyjścia do dalszych poczynań.

Wszystko jest możliwe i osiągalne (niezależnie od tego czy jesteś mężczyzną, czy kobietą), jeśli rozumiesz, dlaczego wykonujesz swoją działalnośc i robisz to z pasją. Nie musisz rezygnować z kobiecych cech, aby osiągnąć to, czego pragniesz – jednak, aby dostać się do tego punktu, musisz być słyszalna.

 

Pomysłowość w biznesie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *