Muzyka w reklamie
Muzyka w reklamie. Niejednokrotnie oglądając reklamę zastanawiamy się co to za piosenka, utwór brzmią w tle pod głosami lektorów. Niejednokrotnie też muzyka użyta w reklamie „żyje” znacznie dłużej niż sama reklama. I powoduje nagły rozwój kariery artysty który jest autorem danego utworu. Słyszymy coś co wpada nam w ucho i zaczynamy tego szukać. Szukamy płyty, singla i kiedy go znajdziemy kupujemy go…. I tu zamyka się biznesowe koło łączące interesy zarówno artysty jak i producenta reklamowanego produktu. Nawet niewielki muzyczny fragment wykorzystany w reklamie może stać się bardzo rozpoznawalny i bardzo popularny zwracając uwagę na artystę który do tej pory nie był znany szerokiej publiczności. Takim przykładem z naszego rodzimego podwórka jest zespół Lasery którego piosenka „Wracam do domu” stała się motywem przewodnim jednego z dużych kanałów telewizyjnych. Dając zespołowi rozgłos oraz powodując jego rozpoznawalność.
Muzyka w reklamie
Nawet najwięksi artyści zarówno polscy jak i zagraniczni nie stronią od sprzedawania licencji na wykorzystanie ich utworów w reklamach. A także chętnie występują w reklamach gdzie prezentowana jest ich muzyka. Tu dobrym przykładem jest np. Margaret, Sarsa czy Natalia Nykiel. A co daje artystom takie działanie poza pieniędzmi za wykorzystanie ich muzyki i wystąpienie w reklamie? Cóż, granie ich utworów, nawet krótkich fragmentów które powtarzane wielokrotnie zostają w głowie słuchacza i widza i powodują że szukamy jego muzyki w sklepie, internecie. Są też impulsem żeby kupić bilety i wybrać się na jego koncert. Dają więc dodatkowy przychód artyście – jak widać same korzyści.
Muzyka w reklamie
Często artyści tworzą specjalną muzykę do reklam. Są to wtedy dzieła wyjątkowe, niepowtarzalne. Tu przykładem może być zespół The Prodigy który stworzył specjalna oprawę muzyczną do reklamy jednej z luksusowych marek samochodowych. Muzyka, jej tworzenie, produkcja to biznes. Biznes który przynosi konkretne zyski. Reklama zarówno ta telewizyjna jak i radiowa jest w chwili obecnej jedną z najbardziej nośnych form propagowania treści a także formą sztuki i właśnie chyba dlatego większość artystów chętnie bierze w niej udział.