Wracamy po krótkiej przerwie i zachęcamy do zapoznania się z terminami tożsamości i wizerunku. Przez niektórych są to pojęcia używane zamiennie, co jest jednak dużym błędem. Dlaczego?
Tożsamość to samoświadomość kim jesteśmy, czym się zajmujemy i jaki jest nasz cel. Z kolei wizerunek jest to logo firmy, nazwa, zachowanie pracowników czy jakość usług. Warto zaznaczyć, że nie ma wizerunku obiektywnego, wszystko zależy od tego kiedy i z jakiej perspektywy patrzymy.
Właśnie dlatego naszym zadaniem jest stworzyć model optymalny, który pozwala zdobyć zaufanie, zwalcza konkurencję czy zwiększa naszą wiarygodność. Taka sytuacja prowadzi do satysfakcji klienta, a w efekcie do jego lojalności.
Istnieją 4 strefy oddziaływania na ludzi o których warto wiedzieć:
– strefa rozumu
– strefa emocji
– strefa doznań
– strefa ego.
Przeczytaj opis stref w artykule, w trzecim numerze "Przedsiębiorca to styl życia".
Tak więc, dzięki tożsamości budujemy wizerunek, a ten z kolei prowadzi do wyrobienia reputacji naszej firmy.
Trzeba pamiętać, że proces budowania dobrej opinii wchodzi po schodach, a zjeżdża windą.
Im mocniejsza będzie nasza pozycja na rynku, tym łatwiej przetrwamy kryzys.
Ważną rzeczą jest, by nie budować różnych wizerunków, dla różnych grup odbiorców, to spójność jest tutaj złotym środkiem.